Νέες εκδόσεις βιβλίων των καθηγητών του Executive MBA

Νέες εκδόσεις βιβλίων

Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Θεωρία & Μελέτες Περιπτώσεων - Παπαδάκης Βασίλης

  • Εμφανίσεις: 417

Η 7η,σημαντικά αναθεωρημένη, έκδοση του βιβλίου ασχολείται με ερωτήματα που πρέπει να απασχολούν κάθε επιχείρηση και στέλεχος σήμερα:

1. Πώς θα κατανοήσουμε και θα ανταποκριθούμε στις αλλαγές του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή μας,
2. Πώς θα δημιουργήσουμε και θα αξιοποιήσουμε θεμελιώδεις ικανότητες για να κερδίσουμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα,
3. Πώς θα κατευθύνουμε την επιχείρησή μας και τους ανθρώπους μας προς το μέλλον,
4. Ποιες ανάγκες, ποιων πελατών σε ποιες αγορές ή/και επιχειρηματικές δραστηριότητες θα επιλέξουμε να ικανοποιήσουμε, και με ποιο τρόπο,
5. Πώς θα προστατέψουμε την εταιρεία μας από τις επιπτώσεις της κρίσης. Πώς μπορούμε να επιβιώσουμε ή/και να βγούμε κερδισμένοι,
6. Με ποιο τρόπο (π.χ. εξαγορές, συγχωνεύσεις, συμμαχίες, οργανική ανάπτυξη), θα διεισδύσουμε σε νέες αγορές ή/και επιχειρηματικές δραστηριότητες,
7. Πώς θα επιτύχουμε διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά μας,
8. Ποιες δομές, συστήματα, ικανότητες, στελεχιακό δυναμικό χρειάζεται να αναπτύξουμε για να υποστηρίξουμε αποτελεσματικά την υλοποίηση της στρατηγικής μας.
9. Πώς θα δημιουργήσουμε μια επιχείρηση ευέλικτη και ικανή να προσαρμόζεται στις καταιγιστικές αλλαγές, και πώς θα βελτιώσουμε την ποιότητα λήψης στρατηγικών αποφάσεων,
10. Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα επιχειρηματικό σχέδιο (businessplan) στο οποίο να περιγράφεται το παρόν και να σχεδιάζεται το μέλλον της επιχείρησής μας.

Για να απαντήσει στα ερωτήματα αυτά το βιβλίο βασίζεται στην πιο σύγχρονη διεθνή θεωρία και πρακτική της Στρατηγικής. Επιπρόσθετα χρησιμοποιεί μια πλειάδα παραδειγμάτων ελληνικών και διεθνών επιχειρήσεων για να κάνει τα επιχειρήματα κατανοητά στον αναγνώστη. Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από πρόσφατα ενημερωμένη βιβλιογραφία, η οποία μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο βοηθό για τον αναγνώστη που επιθυμεί να εμβαθύνει στο αντικείμενο.

Περισσότερα

Στρατηγική Σκέψη και Πρακτική - Παπαδάκης Βασίλης

  • Εμφανίσεις: 1897

Η κατάλληλη στρατηγική και ο σωστός στρατηγικός σχεδιασμός αποτελούν τα θεμέλια της ανταγωνιστικότητας, της ανάπτυξης και της διαρκούς επιτυχίας της επιχείρησης. Συνεπώς, η αποτελεσματικότητα και επιτυχημένη καριέρα των στελεχών εξαρτάται από τις ικανότητες να εξασφαλίζουν τις κατάλληλες στρατηγικές στις εκάστοτε συνθήκες του περιβάλλοντος που αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς, είναι αβέβαιο, πολύπλοκο και έντονα ανταγωνιστικό.

Το παρόν βιβλίο δεν αποτελεί ένα ακαδημαϊκό εγχειρίδιο αλλά ένα πολύτιμο πρακτικό οδηγό που αναπτύσσει τη στρατηγική σκέψη και τις ικανότητες στρατηγικής ανάλυσης, λήψης στρατηγικών αποφάσεων και στρατηγικού σχεδιασμού των στελεχών όλων των ιεραρχικών επιπέδων.

Το παρόν βιβλίο απευθύνεται σε πολυάσχολα στελέχη όλων των ιεραρχικών επιπέδων, τα οποία αναζητούν έναν σύντομο, ευκολοδιάβαστο, κατανοητό και πρακτικό οδηγό, ο οποίος να τους ξεναγεί στη στρατηγική των επιχειρήσεων. Η βασική θεωρία της στρατηγικής παρουσιάζεται σε σύντομα-ευκολοδιάβαστα κεφάλαια. Κάθε ένα από αυτά ξεκινά με ερωτήσεις προς τον αναγνώστη ή με κάποια μελέτη περίπτωσης. Ο αναγνώστης καλείται να απαντήσει τις ερωτήσεις ή να ανταποκριθεί στη μελέτη περίπτωσης. Στη συνέχεια ακολουθεί η περιγραφή της θεωρίας του κεφαλαίου και η σύνδεση της θεωρίας με τη μελέτη περίπτωσης και τις απαντήσεις που έδωσε ο αναγνώστης. Κάθε κεφάλαιο συνήθως ολοκληρώνεται με άσκηση, η οποία συνδέει τη θεωρία με την επιχείρηση στην οποία εργάζεται ο αναγνώστης. Με τον τρόπο αυτό του δίνεται η δυνατότητα να εφαρμόσει τη θεωρία και τις τεχνικές της στρατηγικής με την επιχειρηματική πραγματικότητα.

Το περιεχόμενο του βιβλίου συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη:

  • Της στρατηγικής σκέψης μέσω της κατανόησης όλων των στρατηγικών ερωτημάτων και του τρόπου σωστής και δημιουργικής προσέγγισης τους.
  • Της ικανότητας στρατηγικής ανάλυσης των δεδομένων που είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της στρατηγικής ανάπτυξης και ανταγωνισμού.
  • Των ικανοτήτων λήψης στρατηγικών αποφάσεων.
  • Της ικανότητας στρατηγικού σχεδιασμού και αποτελεσματικής υλοποίησης του.

Σταρτηγική και Διακυβέρνηση - Δουκίδης Γεώργιος

  • Εμφανίσεις: 1032

Ο κ. Δουκίδης Γ., καθηγητής στο Athens University of Economics and Business σε συνεργασία με την κ. Μπαρδάκη Κ., Επίκουρη καθηγήτρια στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, επιμελήθηκαν το βιβλίο "Στρατηγική και Διακυβέρνηση για την επόμενη μέρα" που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ι. ΣΙΔΕΡΗΣ.

Το βιβλίο αποτελεί συνέχεια μελέτης από το Εργαστήριο ELTRUN του Athens University of Economics and Business τον Οκτώβριο 2020 που αφορούσε στην αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και της τεχνογνωσίας των ερευνητών του για τη διατύπωση προτάσεων λύσεων προς τις επιχειρήσεις και τους δημόσιους φορείς με στόχο την ανάκαμψη από την πανδημία.

Διαβάστε περισσότερα εδώ: https://bit.ly/2R66Tod

Το Ψηφιακό Μέλλον - Δουκίδης Γεώργιος

  • Εμφανίσεις: 1472

Οι ψηφιακές τεχνολογίες δεν βοηθούν πλέον τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς μόνο για την αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και διαχειριστικής αποδοτικότητάς τους. Υποστηρίζουν την επιχειρηματική μεταμόρφωσή τους μέσω εκτενών, σχεδιασμένων εκ νέου, επιχειρηματικών διαδικασιών, όπως, για παράδειγμα, η συνολική εξυπηρέτηση των πελατών/πολιτών σε όλο τον κύκλο ζωής τους και ανεξαρτήτως καναλιού. Επίσης, υποστηρίζουν τη δημιουργία νέων υπηρεσιών και νέων επιχειρηματικών μοντέλων, που είτε επαναπροσδιορίζουν την αλυσίδα αξίας συγκεκριμένων κλάδων ή δημιουργούν νέους επιχειρηματικούς κλάδους.

Σκοπός αυτού του βιβλίου είναι η ανάλυση του ψηφιακού περιβάλλοντος και η διερεύνηση των αναδυόμενων ψηφιακών αλλαγών λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων, των αναγκών των πολιτών και των στρατηγικών των επιχειρήσεων στο πλαίσιο της ψηφιακής οικονομίας, δίνοντας έμφαση στην Ελλάδα. Τα κεφάλαια κατανέμονται σε τέσσερα μέρη:

Το πρώτο μέρος αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε επίπεδο εξυπηρέτησης, λειτουργικών διαδικασιών και επιχειρηματικού μοντέλου. Αναλύονται οι ψηφιακές καινοτομίες, νέα ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα, η αναγκαία εταιρική κουλτούρα στους ψηφιακούς οργανισμούς, νέοι κλαδικοί μετασχηματισμοί όπως οι ψηφιακές πλατφόρμες, νέες διαδικασίες όπως η εξυπηρέτηση πελατών και οι δυνατότητες μετασχηματισμού που επιφέρουν ψηφιακές τεχνολογίες όπως μεγάλα δεδομένα, διαδίκτυο αντικειμένων (IoT) κ.λπ.

Το δεύτερο μέρος αφορά στη σύνδεση των ψηφιακών τεχνολογιών με τις επιχειρηματικές στρατηγικές και τις εξελίξεις σε κλαδικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, αναλύονται το πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες επηρεάζουν τη δομή και το μέλλον σημαντικών κλάδων της οικονομίας, όπως βιομηχανία, λιανεμπόριο, τράπεζες, μεταφορές, logistics, αλλά και οι μικρές εταιρείες.

Το τρίτο μέρος αφορά στις αναγκαίες πολιτικές για τη σωστή λειτουργία και βιωσιμότητα του αναδυόμενου ψηφιακού περιβάλλοντος. Αναλύονται οι αναπτυξιακές ευκαιρίες, αλλά και το ρίσκο της ψηφιακής επανάστασης, το οργανωμένο πλαίσιο στρατηγικής για την ψηφιακή Ελλάδα, οι σημαντικές παράμετροι της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, των αναγκαίων ψηφιακών δεξιοτήτων, της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, της διαφύλαξης της ιδιωτικότητας και της αξιοποίησης των ερευνητικών έργων πληροφορικής.

Το τέταρτο μέρος αφορά στις ψηφιακές τεχνολογίες και συστήματα που υποστηρίζουν το ψηφιακό μέλλον, όπως τα συστήματα ERP, τα συστήματα ψηφιακού μάρκετινγκ, η επιχειρηματική αναλυτική, οι τεχνικές εξόρυξης δεδομένων, το διαδίκτυο αντικειμένων, η Τεχνητή Νοημοσύνη και τα συστήματα παιχνιδοποίησης.

Το βιβλίο εκδίδεται στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 25 ετών λειτουργίας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι συγγραφείς είναι ερευνητές, ακαδημαϊκοί, στελέχη και επιχειρηματίες που έχουν εργαστεί ή συνεργαστεί με το ELTRUN αυτά τα 25 χρόνια σε διάφορα ερευνητικά/αναπτυξιακά έργα ή/και πρωτοβουλίες που αφορούν σε ένα βιώσιμο ψηφιακό μέλλον.

Επιτυχημένος ηγέτης και μάνατζερ - Μπουραντάς Δημήτριος

  • Εμφανίσεις: 1802

Όταν ένα στέλεχος σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα λειτουργεί ταυτόχρονα ως ηγέτης και μάνατζερ, επιτυγχάνει εξαιρετικά αποτελέσματα, εξασφαλίζοντας το μέλλον της επιχείρησής του αλλά και την επιτυχημένη καριέρα του. Το παρόν βιβλίο προσφέρει έννοιες, γνώσεις, μεθόδους, τεχνικές και εργαλεία, και αποτελεί έναν πρακτικό οδηγό για την άσκηση επιτυχημένης ηγεσίας και διοίκησης.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη βελτίωση των παρακάτω δώδεκα κρίσιμων ικανοτήτων:

• Εστίαση σε προτεραιότητες και προσωπικός προγραμματισμός
• Επιλογή σωστών συνεργατών
• Αποτελεσματική ανάθεση εργασιών και καθηκόντων στους συνεργάτες
• Ανάπτυξη και συνεχής βελτίωση συνεργατών
• Επιλογή του αποτελεσματικού ηγετικού στιλ
• Αποτελεσματική αξιολόγηση συνεργατών
• Αποτελεσματική ακοή και πειθώ
• Έμπνευση και παρακίνηση συνεργατών για εξαιρετικά αποτελέσματα
• Ενδυνάμωση και καθοδήγηση συνεργατών
• Διαμόρφωση κουλτούρας εξαιρετικών επιδόσεων
• Χτίσιμο ομάδας για συνεχείς «νίκες»
• Συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των ηγετικών χαρακτηριστικών του ιδίου

Το βιβλίο στηρίζεται στην πλέον σύγχρονη επιστημονική γνώση και στις βέλτιστες πρακτικές παγκοσμίως που συναρμόζουν με τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων και του περιβάλλοντος στην Ελλάδα.

Καινοτομία, στρατηγική, ανάπτυξη και πληροφοριακά συστήματα - Δουκίδης Γεώργιος

  • Εμφανίσεις: 1767

 

Σκοπός αυτού του βιβλίου είναι η κατανόηση της σημασίας των τεχνικών της διοικητικής επιστήμης και των πληροφοριακών συστημάτων στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, έτσι ώστε το μάνατζμεντ των επιχειρήσεων και των οργανισμών να παίρνει τις σωστές αποφάσεις αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνικές της διοικητικής επιστήμης και τις τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών. 

Η έμφαση του βιβλίου δεν είναι σε τεχνικά θέματα, αλλά κυρίως σε θέματα ολοκλήρωσης της πληροφορικής μέσα στον οργανισμό, αξιοποίησης των πληροφοριακών συστημάτων με βάση τις δυνατότητές του και τις επιδράσεις σε άτομα και δομές, καθώς και διαχείρισης των πληροφοριακών πόρων ενός οργανισμού. 

Το βιβλίο αναφέρεται στον ρόλο των πληροφοριακών συστημάτων στην καινοτομία, τη στρατηγική και την ανάπτυξη στα πλαίσια της ψηφιακής οικονομίας. 

  • Οι καινοτομίες που αναλύονται αφορούν τη δημιουργία νέων υπηρεσιών, την πελατοκεντρική εστίαση των επιχειρήσεων, την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων κ.λπ. 
  • Ο ρόλος των ΠΣ στην επιχειρηματική στρατηγική αφορά τις δυνατότητες για καλύτερη λήψη αποφάσεων, για αναδιοργάνωση επιχειρησιακών διαδικασιών, για συνεργασία μεταξύ εταιριών κ.λπ. 
  • Ο ρόλος των ΠΣ για ανάπτυξη σχετίζεται με δράσεις διακυβέρνησης για ανάπτυξη της ψηφιακής επιχειρηματικότητας, της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, της βελτίωσης των δεξιοτήτων κ.λπ.

Please enable the javascript to submit this form

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ευελπίδων 47α & Λευκάδος 33
Αθήνα 113 62
email: mbaexecutive@aueb.gr | katialampropoulou@aueb.gr 
τηλ: 210 8203638 - 682
κιν: 6974026377

Log in